قائم مقام وزارت کشور: لباس های جدید اسلامی در راه است
نوشته شده توسط : amatrack

گفته شده وزارت ارشاد تاکنون کارهایی را در مورد طراحی و تولید لباس اسلامی انجام داده است

علیرضا افشار، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در ایران در باره خلا مد و الگوی لباس اسلامی گفته است که وزرات ارشاد تاکنون کارهایی را در مرحله طراحی وتولید این نوع لباس ها انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای افشار با یادآوری این که وظیفه اصلی ترویج حجاب در کشور برعهده دستگاههایی مثل آموزش و پرورش، صداو سیما، وزارت علوم، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات است افزود: "به دلیل نبود یک الگوی مناسب، مجلس شورای اسلامی قانونی تحت عنوان مدو لباس را تصویب کرد."

به گفته آقای افشار وظیفه اجرای این قانون به عهده ورات فرهنگ و ارشاد و اسلامی گذاشته شده و در حال حاضر کارهایی در جهت تهیه ژورنال های مد و لباس با پوشش اسلامی انجام شده است.

قانون ساماندهی مد و لباس راجع به نظارت و کنترل نوع پوشاک مورد استفاده مردم در ایران در سال ۱۳۸۵ تصویب شد.

در همین حال چندی پیش مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور هم از اجرایی شدن فاز نخست مد و لباس مشاغل زنان در تهران خبر داد و گفت: "هزار مدل لباس برای ۴۰ نوع شغل طراحی شده است."

براساس گزارش ها، این طرح از سال گذشته زیر مجموعه طرح حجاب و عفاف قرار گرفت و مصطفی محمد نجار، وزیر کشور، پیش تر درباره جزییات اجرای طرح عفاف و حجاب گفته بود که این طرح با هدف ترویج فرهنگ حجاب به صورت فراگیر، ابتدا از ادارات و سازمان ها شروع می‌شود.

محمد علی عرفان منش مدیر کل امور اجتماعی استاندار تهران هم در خرداد ماه سال جاری موضوع لباس فرم متناسب با اصول ملی و اسلامی را برای زنان کارمند مطرح کرده بود.

بحث یکسان سازی لباس دانشجویان نیز چندی پیش مطرح شد اما وزارت علوم با تکذیب این موضوع اعلام کرد که این وزارتخانه به دنبال "یکسان سازی" پوشش دانشجویی نیست.

مسئولان این طرح می گویند "آنها به دنبال ترویج سیاهپوشی نیستند" و لباس‌های پیشنهاد شده علاوه بر داشتن عناصر شرعی و عرفی تنوع مدل و تعدد رنگ هم خواهد داشت و شاخص‌های بومی، ملی و مذهبی را نیز در نظر گرفته است.





:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: